Jalapeno paprikás sajtkrémleves

A sajt talán a harmadik olyan étel, amiről nem vagyok hajlandó lemondani a diétám során sem. A sajtkrémlevesről meg pláne nem! :) 
Igyekeztem elkészíteni a diétás változatát, ezt a receptet hoztam most nektek. Egy kicsit sűrűbb lett, mintha normál liszttel csináltam volna, de még így is nagyon finom! 

Hozzávalók: 
 - 4 ek kókuszolaj
 - 14 g Szafi Reform szénhidrát-csökkentett termékekhez rostkeverék
 - 2 kocka Maggi tyúkhúsleves kocka
 - fokhagyma
 - 170 g Tolle light zsírszegény sajt
 - 85 g füstölt sajt
 - 1 db Kisteleki tejszínes ömlesztett sajt
 - 1 db Kisteleki csípős ömlesztett sajt
 - Jalapeno paprika ízlés szerint (befőttes üveges)
 - 0,5 liter víz
 - 3 dl kókusztej
 - 6 dl 1,5%-os tej


Elkészítés:
A szénhidrát-csökkentett rostkeveréket megpirítom a kókuszolajon, majd hozzáadom ízlés szerint a fokhagymát (én jó sokat szoktam bele tenni), és a tyúkhúsleves kockát, majd felöntöm fél liter vízzel. Addig főzöm, amíg be nem sűrűsödik, majd beleteszem a lereszelt zsírszegény sajtot és a füstölt sajtot. Ha elolvadt, felöntöm kókusztejjel és 1,5%-os tehéntejjel. Közben figyelem, hogy mennyire lesz sűrű. Beleteszem a két ömlesztett sajtos is és ízlés szerint jalapeno paprikát. Itt érdemes előtte megkóstolni, hogy mennyire csípős, vettem már olyan fajtát is, amiből több kellett, másból elég pár karika bele. 
Kb 10 percig főzöm még, majd hagyom pár percet hűlni. Kézi botmixerrel összeturmixolom, hogy egyenletes legyen. Ez összetöri a paprikát és az esetleges ömlesztett sajt maradványokat is, így egy jó kis krémlevest kapunk. 

Még melegen tálalom, a tetejét sajttal megszórva. 

Laktózmentes tejből és sajtból is el lehet készíteni! ;)

jalapenosajtleves.jpg

jalapenosajtleves02.jpg

 

100 gramm tápértéke:
kcal: 122.87
fehérje: 7.68
szénhidrát: 3.77
zsír: 8.4

Egy adag (300 g) tápértéke
kcal: 368.61
fehérje: 23.05
szénhidrát: 11.31
zsír: 25.19

 

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! :)